Kunden har alltid rätt......eller.

"Kunden har alltid rätt" är inte hela sanningen här. Här är det mera typ: "Kunden har alltid rätt.....att få veta vad som är rätt".

Igår var det dags för hårtvätt och huvudmassage igen. Jag har fastnat för ett litet ställe dit jag alltid gå nu. Dom är både trevliga och roliga. Men det är ett litet problem där. Alltid efter att håret är tvättat och sköljt, så skall det blåsas med en hårfön. Och hon blåser och borstar och fönar i en liten evighet. Och när hon är klar är mitt hår så "fluffigt" att det skulle kunna göra vilken svensk dansbands-sångare som helst grön av avund. Och jag fullkomligt hatar det. Så vanligtvis går jag raka vägen hem och blöter håret lite igen för att få bort det mesta av "fluffet".

 Men igår hade jag inte tid att gå hem. Jag skulle vidare till stan direkt. Så när det började närma sig slutet och fönen skulle plockas fram, så pekade jag på den och sa, -"No thanks" och skakade på huvudet. Först fick jag en väldigt (ok..ganska) sträng blick och sedan en lång förmaning. Jag försdod inte så mycket av den, men den innehöll orden "gan mao" (=förkylning) några gånger. Och sen kom fönen fram. Hon tog det visserligen lite lugnt med "fluffet" denna gången, men en sidbena blev det. En spikrak sidbena hela vägen från pannan till nacken. Oj vad fin jag blev! Den var lite svår att få bort efteråt eftersom den var blåst på plats med ett bestämt handlag, och jag hade inget vatten att blöta håret med. Men jag tror att jag fick fixat till det ganska bra.

Man skulle ju kunna bli arg och irriterad på dom, men de e liksom ingen idé. Det är bara att "åka med" och se glad ut. Dom vill ju bara mitt bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0